3 Nisan 2014 Perşembe

Scratch Nasıl Kullanılır?

Scratch Nasıl Kullanılır?
Scratch oyun motoru ile gelişmiş oyunlar yapabilmek için öncelikle, bölümlerini tanımamız gerekir.Diğer oyun konsollarına baktığımızda genelde görsel kısımdan daha çok kod yazma işiyle uğraşırız.Fakat Scratch da diğerlerinin aksine görsel olarak her türlü kodun yapacağı işlemi yaptırabiliriz. Şimdi adım adım basitçe Scratch’ ı tanıyalım.

1.HAREKET BÖLÜMÜ
Bu bölüm daha çok karakterlerin hareketiyle ilgili durumları içerir.
2.GÖRÜNÜM BÖLÜMÜ
Görünüm bölümü ise adındanda anlışılacağı gibi kıyafet değiştir,rpg oyun yapmak isteyenler için ya da animasyon yapmak isteyenler için konuşmalar ve konuştuktan sonra belirli bir süre bekleme,karakterin renk değişimi ve yok oluşu gibi şeyleri içeriyor.
3.ALGILAMA BÖLÜMÜ
Algılama bölümü collision olayları,bir tuşun basılı olup olmadığını algılama gibi işlevlerin yapıldığı kısımdır.
4.KONTROL BÖLÜMÜ
Bu bölümde resimde gördüğünüz en tepedeki bayrak işaretine tıklandığında(oyun başladığında) ,boşluk tuşu, yön tuşu veya rastgele bir tuşa basıldığında olacak olaylar,karaktere tıklandığında olacak olaylar,bir olay olduktan sonra belirli bir süre bekleme, forever yani sürekli belirli sayıda tekrar etme olayı ve daha bir çok olayı bu kısımdan eklenecek.
5.OPERATÖRLER
Bu bölüm profesyonel oyun yapmak için en gerekli kısımlardan. Özellikle karşılaştırma deyimleriyle oyunda karşılaşılan çeşitli olasılıklara göre karaktere farklı olaylar eklenebilir.
6.KALEM BÖLÜMÜ
7.SES BÖLÜMÜ
Scratch Programını Tanıyalım
Scratch programı sayesinde eğlenceli bir ortamda hikâye anlatımı, oyun, animasyon gibi uygulamaları tasarlayabilir, deneyebilir ve paylaşabiliriz.
Genellikle kaydedilen dosyaları “Belgeler*Scratch Projects” içinde görebilir ve çift tıklatarak açabilirsiniz. Dosya uzantısı *.sb olarak kaydolur.
Scratch Programını Tanıyalım
Scratch programı sayesinde eğlenceli bir ortamda hikâye anlatımı, oyun, animasyon gibi uygulamaları tasarlayabilir, deneyebilir ve paylaşabiliriz.
Genellikle kaydedilen dosyaları “Belgeler*Scratch Projects” içinde görebilir ve çift tıklatarak açabilirsiniz. Dosya uzantısı *.sb olarak kaydolur.
Programı kurduğunuz klasör içinde de “Program Files*Scratch*Projects” birçok örnek uygulamayı inceleyebilirsiniz. Animation, Game, Interactive Art, Simulations gibi klasörlere bölünmüştür.
Scratch programı taşınabilir (portable) olarak da kullanılabilir. Yani klasörü taşınabilir bir belleğe attığınızda Scratch.exe çift tıklanarak kullanılmaya devam edilebilir.
Sol üst köşede görülen 8 ana grup içine alınan komutları sürükle bırak ile çözmek istediğimiz problemi tasarlarız. Bu kiti destekleyen komutları açmak için “Düzenle*Motor blokları göster” menüsünü kullanabilirsiniz.
•Hareket: Karakterinizi sağa, sola ilerletebilir, döndürebilirsiniz.
•Görünüm: İstenen kostüme veya karaktere geçiş yapılabilir, ekrana mesaj kutuları çıkartabilirsiniz.
•Ses: Kaydettiğiniz sesleri çalabilirsiniz, enstrüman değiştirebilir nota çalabilirsiniz.
•Kalem: Kalem rengi, boyutunu değiştirebilirsiniz.
•Kontrol: Programın başlangıç, bitiş ve yönlendirilmesi, döngüler ve karşılaştırmalar yapabilirsiniz.
•Algılama: Klavye, fare kontrollerini ekleyebilir, nesnelerin birbirine değmelerini denetleyebilirsiniz.
•Operatörler: Matematik işlemleri (+, – ,* ,/ , mod) ekleyebilirsiniz.
•Değişkenler: Değerleri geçici olarak saklamak için kullanabilirsiniz.
Karakterinizin adını değiştirmek için yeni değeri metin kutusuna yazabilirsiniz. Döndürme ve boyutlandırma için karakterin simgesine fare ile tıklayıp döndürünüz. Yön değerinin değiştiğini görebilirsiniz.

•Yazılar: Komutları bu bölgeye sürükleyebiliriz. Silmek için geri sürükleyiniz.
•Kostümler: Karakterinizin başka görünümleri var ise kamera ile çekilebilir veya çizilebilir.
•Sesler: “İçeri aktar” ile birçok sesi projenize ekleyebilirsiniz. Animal, Human, Music Loops gibi…
Son olarak da sağ kısımdaki simgeleri inceleyelim.
Damga, makas, büyütme ve küçültme grubunda sahnedeki istenen karakter çoğaltılabilir, silinebilir ve boyutlandırılabilir. Sağ üstteki 3 simge ile programı “küçük ekran”, “tam ekran” ve sunum konumuna alabilirsiniz. Yeşil bayrak ve kırmızı daire ile projenizi çalıştırabilir veya her şeyi durdurarak ilk hale getirebilirsiniz.
Resimdeki “Yeni karakter;” bölümünde sahnenize kendi çiziminiz ile bir karakter ekleyebilir, var olan bir örnek resmi alabilir (Animals, Fantasy, People gibi…) veya sürpriz olarak bir karakter seçebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder